Dnia 28 kwietnia 2025r. miało miejsce otwarcie Ekopracowni pod chmurką "Zielona Stacja METEO" - kolejnego wyjatkowego miejsca, które na stałe zapisze się w historii naszej szkoły.
Realizacja projektu pracowni, była możliwa dzięki wygranej w konkursie ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Dodatkowe wsparcie finansowe niezbędne do realizacji tej inicjatywy zapewnił sponsor - firma ECOL, reprezentowana na otwarciu przez prezesa p. Wojciecha Majkę. Serdecznie dziękujemy.
Przyrodniczo-ekologiczna ekopracownia pod chmurką „Zielona Stacja METEO” jest pracownią, która wychodzi naprzeciw idei bliskości z naturą, tym samym aspirując do statusu przestrzeni funkcjonalnej, innowacyjnej, która w swoim założeniu nie ingeruje w środowisko naturalne, ale sprzyja nauce w warunkach na miarę XXI w. Możliwość realizacji założeń nowej podstawy programowej w tym miejscu pozwoli na empiryczne sprawdzenie przekazywanych treści. Wykorzystanie pracowni na obu poziomach edukacyjnych przez wszystkich uczniów naszej szkoły poszerzy ofertę edukacyjną, tym samym wpłynie na wzrost atrakcyjności naszej placówki wśród uczniów klas młodszych, gdzie w programie nauczania są elementy edukacji przyrodniczej.
Nazwa ekopracowni pod chmurką „Zielona Stacja METEO” nawiązuje do potrzeby utworzenia zielonej enklawy w centrum miasta, która kładzie nacisk na odkrywanie działania sił natury, praw nią rządzących oraz wpływu działań człowieka na środowisko. Szkoła usytuowana jest w ścisłym centrum miasta z ograniczonym dostępem do lasów czy łąk, gdzie eksploracja przyrody powinna mieć miejsce. Problemy natury ekologicznej, które niestety są nieodłącznym elementem wizerunku naszego miasta uderzają w jakość życia młodych ludzi. Utworzona ekopracownia dzięki odpowiedniej infrastrukturze i zakupionym pomocom dydaktycznym pozwoli na kształtowanie odpowiednich postaw proekologicznych i zdrowotnych poczynając od najmłodszych uczniów przez starszych rówieśników, ale również kadrę pedagogiczną, przyczyni się do istotnych zmian w świadomości obu pokoleń. To holistyczne podejście ma na celu ukazanie zależności pomiędzy każdą grupą wiekową, zawodową, a wpływem na środowisko przyrodnicze. Obserwacja i doświadczenia to odzwierciedlenie nowej podstawy programowej przedmiotów przyrodniczych, które będą możliwe do zrealizowania w pracowni.