PLAKAT PROGRAMU FERS
OPIS PROJEKTU
WYKAZ DOKUMENTÓW DO REKRUTACJI
OBSERWACJA PRACY W HISZPANI
Hiszpania 2025
W pierwszym tygodniu kwietnia p. Agnieszka i p. Ksenia wzięły udział w obserwacji pracy szkoły podstawowej CEIP LLUIS VIVES w Ontinyent,w Hiszpanii
https://www.facebook.com/afalluisvives.dontinyent
W ramach projektu "Włącz myślenie dla lepszego jutra". Celem obserwacji było poznanie specyfiki pracy z dziećmi w innym kraju, z uczniami różnych narodowości, omówienie programu nauczania, metod kształcenia i systemu oceniania, a także poznanie i wymiana dobrych praktyk. To był cudowny czas, dziękujemy koordynatorom projektu za perfekcyjną organizację naszego czasu, inspirujące zajęcia i ogromną serdeczność. Obserwację pracy zrealizowano w ramach projektu "Zagraniczna mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej" współfinansowanego przez Unię Europejską. 
KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA NAUCZYCIELI
W okresie od 14.01.2025 r. do 15.04.2025 r. chętni nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w „Kursie języka angielskiego” na potrzeby wyjazdów zagranicznych w ramach programu FERS. Zorganizowanie kursu wynikało z celu 4. projektu „Włącz myślenie dla lepszego jutra”- podniesienie kompetencji językowych kadry, a tym samym wzrost pewności siebie niezbędnej do podjęcia działań w projektach międzynarodowych. Po przeprowadzeniu wcześniejszego miniprzetargu, realizację kursu zlecono szkole językowej „Britannia”. W przedsięwzięciu wzięło udział 14 osób, a po ukończeniu każdy uczestnik otrzymał od organizatora zaświadczenie potwierdzające uczęszczanie na kurs.
KURS ENVIRONMENTAL EDUCATION W IRLANDII
“Zagraniczna mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
W ramach realizowanego przez naszą szkołę projektu “Włącz myślenie dla lepszego jutra”, panie Agata Geisler i Maria Jackson odbyły kurs Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future. Sześciodniowy kurs odbył się w Dublinie i obejmował dziesięć bloków tematycznych z zakresu edukacji ekologicznej: wstęp do zmian klimatu, zrównoważony rozwój, sprawiedliwość klimatyczna, różnorodność biologiczna, wpływ plastiku na oceany, szybka moda i upcykling, zrównoważony transport, jedzenie i gleba, podejmowanie działań i prowadzenie warsztatów edukacji rówieśniczej. Podczas zajęć, nasze panie zdobyły nie tylko wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, ale we współpracy z uczestnikami z innych krajów wymieniły się doświadczeniami i praktykami stosowanymi w europejskich szkołach. Na podstawie zdobytych informacji już w przyszłym roku szkolnym zostanie wdrożony projekt Szkoła bez plastiku.
KURS STAWIANIE CZOŁA RÓŻNORODNOŚCI: ZARZĄDZANIE KLASĄ MIĘDZYKULTUROWĄ W IRLANDII
W ramach projektu pt. „Włącz myślenie dla lepszego jutra”, pani Ewa Holdenmajer i Olha Montecka wzięły udział w szkoleniu zagranicznym pt. „Stawianie czoła różnorodności: zarządzanie klasą międzykulturową”. Szkolenie odbyło się w Dublinie w Europass Teacher Akademy w dniach 28.04-03.05.2025 r.
W czasie kursu uczestniczki poznawały międzykulturowe praktyki edukacyjne, takie jak tworzenie programów nauczania odpowiednich dla zróżnicowanych klas, nauczyły się jak radzić sobie z problemami związanymi z komunikacją. Ponadto poznały interaktywne metody wspierania uczniów niezależnie od ich pochodzenia, nauczyły się się innowacyjnych sposobów przekształcania różnorodności w okazje do rozwoju i nauki.
Kurs współfinansowano z funduszy europejskich w ramach projektu „Zagraniczna mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej”
SZKOLENIE PSYCHOTERAPEUTYCZNE
W dniu 11 sierpnia 2025 roku odbyło się szkolenie psychoterapeutyczne dla kadry pedagogicznej pt. „Wyjazd zagraniczny- lęki i obawy". Szkolenie przeprowadzono w formie spotkania on-line na platformie Google Meet. Wzięli w nim udział wszyscy nauczyciele zakwalifikowani do mobilności, którzy potrzebowali wsparcia psychologicznego przed wyjazdem zagranicznym.
Kurs „CLIL In Primary School: Make it work, make it effective”
Zagraniczna mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej”
Pani Magdalena Holesz oraz pani Katarzyna Wróbel wzięły udział w kursie „CLIL In Primary School: Make it work, make it effective” organizowanym przez Europass Teacher Academy w Dublinie. Wyjazd na sześciodniowy kurs odbył się w ramach realizowanego w naszej szkole projektu FERS „Włącz myślenie dla lepszego jutra”.
Celem kursu było poznanie metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli Zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego. CLIL to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Głównym założeniem metody CLIL jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, co pozwala jednocześnie rozwijać wiedzę przedmiotową oraz znajomość języka obcego.
Podczas kursu, nasze panie nie tylko zdobyły wiedzę z zakresu metodologii CLIL, ale we współpracy z uczestnikami z innych krajów wymieniły się doświadczeniami i praktykami stosowanymi w europejskich szkołach. Dzięki wiedzy i umiejętnościom zdobytym na kursie, w naszej szkole zostanie wdrożony projekt „Elementy CLIL w edukacji wczesnoszkolnej”.
WIZYTA PRZYGOTOWAWCZA 22-24.09
Przedstawiciele kadry nauczycielskiej SP9, w ramach realizowanego w naszej szkole projektu FERS " "Włącz myślenie dla lepszego jutra" spędzili trzy intensywne dni w zaprzyjaźnionej szkole w Hiszpanii. Omówiono szczegóły październikowego wyjazdu naszych uczniów. Znów wróciliśmy z bagażem doświadczeń i pomysłów
Warsztaty psychologiczno-terapeytyczne dla uczniów w ramach projektu FERS
W dniach 8 i 10 października uczniowie, którzy zakwalifikowali się na wyjazd do zaprzyjaźnionej szkoły w Hiszpanii w ramach naszego projektu FERS "Włącz myślenie dla lepszego jutra", wzięli udział w warsztatach psychologiczno-terapeytyczntch. Pod okiem specjalisty mogli lepiej się poznać, zintegrować oraz porozmawiać na temat swoich obaw związanych z zagranicznym wyjazdem.